Vilniaus lopšelis-darželis
ES PROJEKTAS
ES PROJEKTAS
ELEKTRONINIS DIENYNAS
ELEKTRONINIS DIENYNAS
Vaiko registracija
Vaiko registracija
Apklausos

Koks Jums svarbiausias kriterijus renkantis vaikų darželį?

Apklausos rezultatai

Kraunama ... Kraunama ...
Galerija
Lopšelio-darželio rėmimas
KORONA STOP
KORONA STOP

Interneto svetainės darželiams www.svetainesdarzeliams.lt

derevo-animatsionnaya-kartinka-0045

Nuo 2021 m. esame „Sveikatą stiprinanti mokykla“. Tad, norėtume pasidalinti savo gerosios patirties pavyzdžiais ♥ Mūsų tikslas buvo: skatinti vaikų domėjimąsi augalais ir jų panaudojimo galimybėmis kuriant sveiką edukacinių erdvių aplinką bei ugdyti atsakomybę už mūsų visų aplinką. Uždaviniai – pažinti pagrindines augalo sandaros dalis (šaknis, stiebus, lapus, žiedus, vaisius, sėklas) ir sužinoti apie šviesos, šilumos, vandens įtaką augalų augimui; plėsti edukacinių erdvių želdinimui naudojamą augalų asortimentą; ugdyti gamtosaugą, kūrybiškumą, savarankiškumą. Darželio teritorijoje buvo įkurta sodininkystės ir daržininkystės netradicinė edukacinė erdvė.

Sodininkystės erdvėje – tai obelaičių, vyšnių ir kriaušių sodelis, kuris dar nėra didelis, bet palaipsniui plėsis, o derlius jau ragaujamas. Daržininkystės edukacinė erdvėje – 3 šiltnamukai (kiekvienai grupei).  Įsigyjant šiltnamius prieš  porą metų, mes  norėjome sudominti vaikus daržininkyste ir paskatinti dažniau valgyti sveiką maistą (daržoves ir vaisius) per tiesioginį patyrimą juos auginant. Paaiškėjo, kad pirmasis daržininkystės sezonas vaikams suteikė kur kas daugiau – jie išmoko bendradarbiauti, padėti vieni kitiems, prisiimti atsakomybę už daržovių auginimą ir, žinoma, pamėgo sodininkystę. Darželinukai per kelerius metus įgijo ilgalaikių sveikos mitybos ir geranoriškumu grįstų socialinių įgūdžių. Ši iniciatyva sulaukė itin stipraus bendruomenės palaikymo: su entuziazmu prisidėjo darželinukų tėvai. Daržoves auginome susiskirstę grupėmis. Vaikai nekantraudami laukdavo šio užsiėmimo, prie kurio stipriai prisidėjo ir tėveliai, tad ši iniciatyva subūrė mūsų darželio bendruomenę bendrai veiklai. Sėjome ir auginome pačias įvairiausias daržoves, užderėjo gausus agurkų, pomidorų, ridikėlių, braškių derlius. Šiltnamiai padėjo vaikams susipažinti ir su daržovių auginimo ciklu – vaikai sužinojo, kada yra metas agurkams ir pomidorams, o kada – svogūnams, krapams, bazilikams ir kitoms prieskoninėms žolelėms. Pietums dalį garnyro ruošdavome iš vaikų užaugintų salotų, kurių ir skonis, žinoma, vaikams buvo kitoks. Svarbiausia, kad iš kai kurių daržovių ir gėlių pasiruošėme sėklų kitų metų sėjai.

Šaltuoju metų laiku savo daržininkystės veiklą tęsiame ir grupėse –  įkūrėme žaliąją palangę. Visus kovo ir balandžio mėnesius grupėse vyko tikras darbymetis. Pirmiausia, vaikai rūšiavo sėklas, skaičiavo, stengėsi įsiminti pavadinimus. Augalų sėjimui ir sodinimui vaikai spalvingai nudažė „Čipoliną“. Patys sodino svogūnus. Užauginome „Čipoliną“ ne tik su „plaukais“, bet ir su „barzda“ – matavome svogūno laiškus ir šaknis. Ragavome, uostėme juos, apibūdinome skonį ir kvapą per pietus.

Darbo metu iškilo klausimas: ar visada augalui augti reikalinga žemė? Norėdami tai sužinoti, į vandenį įmerkėme svogūno galvutes, vatos tamponėliuose „pupas“, o žirnius ir papriką nusprendėme pasodinti žemėje. Daržą aptvėrėme pačių pasidaryta tvorele ir namukais su pavadinimais. Kiekvieną dieną stebėjome vykstančius pokyčius. Vaikai turėjo žurnalus, kuriuose užrašydavo visus savo pastebėjimus apie augalų augimą.

Praėjus tam tikram laikui pastebėjome, kad sėklos išbrinktų ir išleistų daigus reikia drėgmės ir šilumos. Pirmi  pasirodė svogūnų laiškai, pupos brinko ilgiau, bet vaikams buvo labai įdomu stebėti, kaip brinkinama sėkla leidžia šaknelę ir užaugina daigą. Pasodinti žirniai ir paprika leido daigus žemėje ilgiausiai.

Džaugiamės, kad darželio bendruomenei pavyko sukurti tokią nuostabią edukacinę erdvę. Maloniai kviečiame aplankyti mus!

142

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

7